Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2019

ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑΣ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΑΣΘ


Με αφορμή την τροπολογία που κατατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών αναφορικά με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), δηλώνουμε τα εξής:
 Η Κυβέρνηση για ακόμα μια φορά περιφρονεί το Κοινοβούλιο και τους θεσμούς. Με τροπολογία που κατέθεσε χθες, 28.11.2019, αργά το απόγευμα, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης αιφνιδιαστικά και
χωρίς καμία ενημέρωση  και διαβούλευση επί του θέματος, καταργεί την ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης) και μονιμοποιεί το μεταβατικό καθεστώς του υπό
εκκαθάριση ΟΑΣΘ, διατηρώντας το για 3 ακόμα χρόνια. Αναθέτει δηλαδή ξανά στον ΟΑΣΘ το συγκοινωνιακό έργο μέχρι 31.12.2022 και παραπέμπει στις καλένδες τη δημιουργία συγκοινωνιακού φορέα που θα εξυπηρετεί όλες τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Θεσσαλονίκης.

Με την εν λόγω τροπολογία της Κυβέρνησης επίσης, γίνεται και επίσημα πράξη η απευθείας ανάθεση του 1/3 περίπου του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, σε καθεστώς δηλαδή ιδιωτικής εκμετάλλευσης. Με την ανάθεση αυτή αποκαλύπτεται άλλο ένα dealτης ΝΔ, μετά τη μετάθεση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης στο 2023, αφού πέρα από τις ρήτρες που θα πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο στον εργολάβο, η Κυβέρνηση φροντίζει και για την κερδοφορία των ΚΤΕΛ για τα επόμενα 3 χρόνια.

Με την επαναφορά του παλιούΟΑΣΘ, αποδυναμώνεται επίσης ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), αφού πλέον, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα δρομολογίων του ΟΑΣΘ δεν καθορίζεται έπειτα από εισήγηση του ΟΣΕΘ, αλλά του ΟΑΣΘ, με απλή γνώμη του ΟΣΕΘ, ενώ παράλληλα καταργείται το δικαίωμα του ΟΣΕΘ να συνάπτει συμβάσεις με ΟΤΑ. 

Η χθεσινή τροπολογία επιβεβαιώνει την ανησυχία μας, που έχει εκφραστεί και με κοινοβουλευτική ερώτηση, για την επαναφορά του παλιού ΟΑΣΘ, που τόσο πολύ επιβάρυνε το Ελληνικό Δημόσιο και τον Ελληνικό λαό.

Υπενθυμίζουμε ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε δεχτεί έντονα αντιπολιτευτικά πυρά ως προς τη μεταρρύθμιση που εφάρμοσε στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και σήμερα η Κυβέρνηση της ΝΔ, ελλείψει στρατηγικής και σχεδίου, αποφασίζει την παράταση της εκκρεμότητας και την επιστροφή ουσιαστικά στο παλιό καθεστώς.

Είναι σαφές ότι έπρεπε να γίνουν πολλά ακόμα ώστε ο νέος φορέας συγκοινωνιών να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πόλης για μετακινήσεις. Είχαν μπει όμως ήδη οι βάσεις, ο σχεδιασμός για ανθρώπινους και χρηματοδοτικούς πόρους, ώστε ο νέος φορέας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση του μετρό, την ανάπτυξη  της θαλάσσιας συγκοινωνίας και τον αναγκαίο συντονισμό μεταξύ του συνόλου των μέσων.

Αντίθετα με την ολιστική στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ για τις μεταφορές, η Κυβέρνηση της ΝΔ χρησιμοποιεί τη γνωστή πολιτική του «ράβε ξήλωνε» και αντί να συνεχίσει τη μεταρρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ την καταργεί και παραπέμπει σε 3 χρόνια για το δικό της σχέδιο. Αντί να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για τη σύσταση του νέου φορέα, απαλλαγμένου από τα βάρη της κακοδιαχείρισης του παρελθόντος, επιλέγει την επιστροφή στο παρελθόν. Αυτή και αν είναι επιστροφή στην κανονικότητα.


Οι Βουλευτές


Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Αμανατίδης Ιωάννης
Αυγέρη Θεοδώρα
Γιαννούλης Χρήστος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου