Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2019

ντροπή, ντροπή, ντροπή για τους Περιφερειακούς μας Συμβούλους που έθαψαν τον κάθετο άξονα «ΦΛΩΡΙΝΑ-ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ» με την ψήφο τους


 Με στρατιωτική πειθαρχία οι περιφερειακοί σύμβουλοι της ΠΕ Φλώρινας της παράταξης του περιφερειάρχη Γιώργου Κασαπίδη  ψήφισαν την ένταξη της σήραγγας Κλεισούρας στο μέτρο 7 και στην ουσία έθαψαν την κατασκευή του κάθετου άξονα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα», που είναι έργο επιβίωσης για την ΠΕ Φλώρινας. Είναι ταυτόχρονα κι ένας οδικός άξονας που δίνει διέξοδο στα Δυτικά Βαλκάνια να
προσεγγίσουν τα λιμάνια της Θεσ/νίκης, Βόλου και Πειραιά.
Αντ’ αυτού προτίμησαν να εντάξουν και να χρηματοδοτήσουν την σήραγγα Κλεισούρας που δεν εξυπηρετεί κανέναν παρά μόνο τους Καστοριανούς, για να έχουν και μία δεύτερη σύνδεση με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ μέσω Πτολεμαΐδας και φυσικά δεν συμβάλει καθόλου στην εξωστρέφεια της Καστοριάς.
 Αντίθετα το αεροδρόμιο της Καστοριάς που χρειάζεται έργα υποδομής και εξοπλισμού είναι έργο απόλυτης προτεραιότητας, γιατί θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας. Θα βοηθήσει το εμπόριο και την επιχειρηματικότητα.
Το τραγικό είναι ότι οι περιφερειακοί σύμβουλοι της παράταξης του κ. Κασαπίδη μας δουλεύουν χοντρά και οι δικοί μας δεν αντιδρούν. Ότι τάχατες θα ενώσουν τον υποτιθέμενο κάθετο Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα με την σήραγγα της Κλεισούρας!!! Μα για ποιόν άξονα μιλάνε; Τον ανύπαρκτο; Αυτόν που δεν εντάξανε για ένα έργο άχρηστο για τη Δυτική Μακεδονία και την υπόλοιπη Ελλάδα  όπως είναι η σήραγγα; Που όλο κατασκευάζεται και όλο παραμένει στα χαρτιά; Κι οι δικοί μας περιφερειακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας το κατάπιαν αμάσητο;
Οφείλω να επισημάνω πως μόνο ο κ. Στρατάκης στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και είχε το πολιτικό θάρρος να πει ένα μεγαλοπρεπές όχι. Κανείς άλλος από την αντιπολίτευση δεν τόλμησε να πει ένα καθαρό όχι. Το λευκό που ψήφισαν οι υπόλοιποι περιφερειακοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης είναι με «γωνίες», δεν είναι κατά, παρά την ορθή επιχειρηματολογία τους, που στήριξαν την πρόταση του κάθετου άξονα. Ασυμφωνία λόγων και έργων για εμάς.
Η σήραγγα της Κλεισούρας δεν είναι καν έργο προτεραιοτήτων, ειδικά σήμερα με τις εξελίξεις που υπάρχουν στη Δυτική Μακεδονία με το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων το 2028.  Απόφαση που επιφέρει  καίριο πλήγμα οικονομικό και κοινωνικό  στη Φλώρινα, το Αμύνταιο, την Πτολεμαΐδα και την Κοζάνη.  Σαφής και ξεκάθαρος  ο πρώην περιφερειάρχης Θόδωρος Καρυπίδης είπε ότι «όσο η Φλώρινα δεν έχει κάθετο άξονα  προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ δεν μπορούμε να μιλάμε για σήραγγα».
Από τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς ακούσαμε αρκετά φαιδρή επιχειρηματολογία για να στηρίξει τη σήραγγα της Κλεισούρας. Μας χαρακτήρισε  ούτε λίγο ούτε πολύ   πολίτες δεύτερης διαλογής. Είπε ότι με την κατασκευή της σήραγγας οι Καστοριανοί θα έχουν πρόσβαση στο «Μποδοσάκειο» νοσοκομείο. Λες και εμείς εδώ στη Φλώρινα δεν έχουμε ανάγκη από νοσοκομειακή περίθαλψη. Κι αυτό στο πλαίσιο της περιφερειακής συνείδησης και ισόρροπης ανάπτυξης!!! Αλλά γιατί ο αθεόφοβος να μην μας θεωρεί έτσι όταν οι δικοί μας περιφερειακοί σύμβουλοι, της δικής μας περιοχής αποφασίζουν εις βάρος μας και ταυτίζονται με τον ανεκδιήγητο Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς; 
Η υπόθεση κάθετος άξονας παραπέμπεται οριστικά στις καλένδες. Δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί ούτε το 2050. Θα μας χρυσώσουν το χάπι με υποσχέσεις και «θα», για κάποιο από τα τρία τμήματα, όμως ολοκληρωμένο άξονα δεν πρόκειται να αποκτήσουμε τις επόμενες δεκαετίες. «Μάλτα γιοκ» που λέγανε και οι πιλότοι της τουρκικής αεροπορίας.
Η δέσμευση 70 εκατομμυρίων ευρώ για την σήραγγα Κλεισούρας ακυρώνει κάθε άλλο έργο μικρό ή μεγάλο στο μέτρο αυτό.
Είναι λυπηρό οι δικοί μας περιφερειακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας να στρουθοκαμηλίζουν επικαλούμενοι την περιφερειακή συνείδηση και την κατσίκα του γείτονα που θα ψοφήσει, γιατί θέλουν να ξεχνούν ότι με τέτοιες αποφάσεις ψοφάει η δική μας κατσίκα.  Ας μην μιλάνε για περιφερειακή συνείδηση, γιατί στην απόφαση αυτή το μόνο χαρακτηριστικό που δεν έχει είναι αυτή.
Εδώ, πρέπει να επισημάνω την ορθή  τοποθέτηση τόσο της κας Γεωργίας Ζεμπιλιάδου όσο και κου Θόδωρου Καρυπίδη.
Η επιχειρηματολογία όμως που πείθει κάθε καλόπιστο είναι αυτή του περιφερειακού συμβούλου και αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου  Γιάνη Λιάση σε τηλεοπτικό σταθμό της περιφέρειας μας. Πλήρης και εμπεριστατωμένη χωρίς κορώνες, τσιτάτα και υποθέσεις αλλά με ατράνταχτες αποδείξεις.
 Η σήραγγα της Κλεισούρας είχε νόημα και αξία όταν το σύνολο σχεδόν των αυτοκινήτων ήταν υποχρεωμένα να περνούν από το «νταούλι» για να μεταβούν στην κεντρική Μακεδονία και αλλού ή και για να πάνε στην Καστοριά. Αντιλαμβάνεται ο καθένας  πόσο δύσκολο κι επικίνδυνο γινόταν αυτό τους χειμερινούς μήνες.
Η περιφερειακή αρχή αναγνωρίζοντας την δυσκολία αυτή κατασκεύασε – και σωστά- τον κάθετο άξονα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ, για να έχουν οι Καστοριανοί γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση στα μεγάλα αστικά κέντρα και αλλαχού.  Σήμερα η μετακίνηση από εκεί είναι ελάχιστη. Επομένως το επιχείρημα του αποκλεισμού δεν ισχύει.
Μετά δε το Βαρικό και προς τους Ανάργυρους το έδαφος έχει τέτοια σαθρότητα (ορυχεία, καθίζηση εδάφους περιοχής Βαλτονέρων) που καθιστούν αδύνατη την κατασκευή νέου οδικού δικτύου και μάλιστα για μεγάλα οχήματα.
Η Καστοριά κατασκευάζει τον κάθετο άξονα προς Κρυσταλλοπηγή και διέξοδο προς Αλβανία αλλά και προεκτείνεται προς Πρέσπα, παγκόσμιου ενδιαφέροντος τουριστική περιοχή.
Η Καστοριά διαθέτει αεροδρόμιο που για να εξυπηρετήσει το εμπόριο και την επιχειρηματικότητα και να κάνει εξωστρεφή την Δυτική Μακεδονία χρειάζεται σημαντικές παρεμβάσεις.
Η σήραγγα Κλεισούρας θα ενώσει δύο πόλεις την Καστοριά με την  Πτολεμαΐδα και θα είναι ένας εσωτερικός δρόμος, που δεν πρόκειται να προσφέρει παρά ελάχιστα στην τοπική οικονομία. Θα εξυπηρετεί τους Πτολεμαδιώτες που ενδεχομένως θα θελήσουν να πιουν καφέ στην Καστοριά ή να κάνουν την βόλτα τους στα αξιοθέατα της.    Συνεπώς θα έχει ένα κόστος δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με το όφελος της περιοχής. Γι’ αυτό κι εκτιμώ ότι η ΕΕ δεν πρόκειται να εγκρίνει ένα τέτοιο έργο. Χώρια που έχει και τεχνικά προβλήματα όπως ανέφερε στη συνεδρίαση του ΠΣ ο κ. Καρυπίδης.
Είναι ένας δρόμος άχρηστος στη σημερινή οικονομική συγκυρία, γιατί είναι τυφλός. Σύμφωνα με την μελέτη έξω από το Βαρικό προβλέπεται  κόμβος στο ύψος των ορίων  των δύο περιφερειακών ενοτήτων, που συνδέει την σήραγγα με τον παλιό δρόμο της Χειμαδίτιδας προς τους Ανάργυρους, που είναι κατσικόδρομος σε περιοχή NATOURA και τον επαρχιακό δρόμο προς Πτολεμαΐδα που είναι άκρως επικίνδυνος.   Άρα τα περί σύνδεσης δύο καθέτων είναι «φούμαρα».
Η ΠΕ Φλώρινας είναι η πλέον αδικημένη στο οδικό δίκτυο και η πλέον παραμελημένη. Και αυτό συμβαίνει με την συνδρομή των περιφερειακών συμβούλων της Φλώρινας της παράταξης του κ. Κασαπίδη που με την ψήφο τους ενέταξαν την σήραγγα Κλεισούρας στον άξονα 7 ακυρώνοντας όχι μόνο τον κάθετο άξονα αλλά και τον δρόμο Φλώρινα-Βίγλα που έχει έτοιμη μελέτη από το 2014!!! Αλήθεια, ποια είναι η θέση του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη αγροτικής Ανάπτυξης του κ. Βασίλη Άμπα για το θέμα αυτό; Συμφωνεί ή διαφωνεί με την απόφαση του ΠΣ;
Είναι παραλογισμός και κατάφωρη αδικία η Καστοριά με κάθετο άξονα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ, με κάθετο άξονα προς Κρυσταλλοπηγή και έξοδο προς την Αλβανία, με αεροδρόμιο να δεσμεύει 70 εκατ. ευρώ για την σήραγγα και η Φλώρινα να μην μπορεί να εντάξει ούτε ένα έργο. Να μην έχει τίποτα. Έτσι εννοούν την ισόρροπη ενδοπεριφερειακή ανάπτυξη; Αυτήν την μεγάλη ανισότητα έχουν κατά νου  όταν ομιλούν για περιφερειακή συνείδηση;
Η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου αποτελεί την μαύρη κηλίδα για την Φλώρινα,  που δεν έχει προηγούμενο της στα αυτοδιοικητικά χρονιά της Δυτικής Μακεδονίας.
Συγκρίνουν την σήραγγα της Κλεισούρας ένα έργο «τυφλό» με τον κάθετο άξονα Νίκη-Φλώρινα –Πτολεμαΐδα -Κοζάνη-όρια νομού Λάρισας, που θα μας ενώσει με τα Δυτικά Βαλκάνια και θα φτάσει μέχρι την κεντρική Ευρώπη; Εάν αυτό το έργο δεν είναι εξωστρεφές και αναπτυξιακό τότε ποιο είναι; Η σήραγγα;
Εάν ο κάθετος άξονας δεν έχει ετοιμότητα μπορεί να την αποκτήσει και σύντομα μάλιστα, αρκεί να το θελήσουν. Και όχι να κρύβονται πίσω από το δάχτυλο τους, γιατί κάποιοι το προσπαθούν.   Ο κ. Καρυπίδης επεσήμανε ότι έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις στο τμήμα Πτολεμαΐδα – Ξ. Νερό, οπότε σε ένα χρόνο ή και πολύ λιγότερο το τμήμα αυτό μπορεί να έχει ετοιμότητα και ωριμότητα. Κι αν δεν προλάβουν να ωριμάσουν τα υπόλοιπα τμήματα ας γίνει έργο γέφυρα όπως τόσα άλλα.
Ο κ. Κασαπίδης και η παράταξη του έδειξαν το χειρότερο τους πρόσωπο στους Φλωρινιώτες. Τι εμπιστοσύνη μπορούμε να έχουμε σ’ αυτούς για την σύνταξη του σχεδίου για την μετάβαση στη μεταλιγνιτική περίοδο;
Η  θετική απόφαση για   την σήραγγα ελήφθη με  παραταξιακά βαρίδια, με παραμορφωτικούς φακούς και στηρίζεται σε ιδιοτελή πολιτικά συμφέροντα που καμιά σχέση δεν έχουν με τα συμφέροντα του τόπου μας.
 Οι πολίτες δεν τους ψήφισαν για να είναι ή να γίνουν Αντιπεριφερειάρχες αλλά να στηρίξουν τα συμφέροντα των Φλωρινιωτών.
 Και ο πλέον άσχετος αντιλαμβάνεται ότι το ρουσφέτι και τα προεκλογικά γραμμάτια δίνουν και παίρνουν στην παράταξη του κ. Κασαπίδη. Βγάζουν μάτι. Ακόμα και ο πρόεδρος της Κλεισούρας δήλωσε ότι «αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς».
Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι να παγώσει και γιατί όχι να ακυρωθεί η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την σήραγγα και να ξεκινήσει με ταχύτατους ρυθμούς και χωρίς καθυστερήσεις η ωρίμανση του έργο του κάθετου άξονα Φλώρινα-Πτολεμαΐδα.
Φλωρινιώτες γρηγορείτε, οι καιροί ου μενετοί.

Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης







1 σχόλιο:

  1. Τα "φούμαρα" τα θεωρώ ως την καλύτερη τεκμηρίωση των απόψεών σου ....
    Τα 70 εκ ΕΥΡΩ που θα γίνουν 40 με τις εκπτώσεις είναι χρήματα που δεν θα πήγαιναν σε κανένα έργο που δεν έχει μελέτη και που για για να ωριμάσει θέλει χρόνο και τα κονδύλια χάνονται.
    Τα προϊόντα των περιοχών Φλώρινας, Αμυνταίου, Πτολεμαΐδας (ακόμα και Έδεσσας) πως θα πάνε στο αεροδρόμιο Καστοριάς, πάνω από το "Νταούλι"; ή με χιλιόμετρα πολλά μέσω Εγνατίας;
    Δεν πρέπει να "τσιμπάμε" στην Κοζανίτικη μικροσκέψη-ύστερη σκέψη .....
    Και βεβαίως ο άξονας Νίκη-Φλώρινα-Εγνατία (γιατί και Λάρισα για να μην γίνει ο Ε65;) είναι απαραίτητος και έπρεπε χθες να γίνει η μελέτη του από τους σημερινούς υποστηρικτές του και να βρεθούν τα κονδύλια για τη χρηματοδότηση.
    Τέλος είναι λάθος κατά τη γνώμη μου να είσαι αρνητικός σε έργο άλλης περιοχής και όχι υποστηρικτής της δικής σου πρότασης με συμμάχους άμεσα επίσης ενδιαφερόμενους ....
    Όσο για το μοναδικό ΟΧΙ "μια φορά πασοκ ΠΑΝΤΑ πασοκ" ..... (τεκμηρίωση Πάρη στην μια αρνητική ψήφο για να μην γίνει το έργο - όλα για την ατέλειωτη τρύπα της ΖΕΠ...)
    Καλοπροαίρετα Μιχάλης Ραμπίδης ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή