Παρασκευή, 5 Απριλίου 2019

«Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ»


Την ολοκλήρωση του προγράμματος «Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ», τα επιτεύγματά του αλλά και τις προοπτικές του Οργανισμού, παρουσίασαν σήμερα σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη η Διοικήτρια του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού
Δυναμικού Καθ. Μαρία Καραμεσίνη και στελέχη του Οργανισμού.
Χαιρετισμό απηύθυνε η Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης Ελευθερία Χατζηγεωργίου.

Η Υφυπουργός Μακεδονίας- Θράκης δήλωσε ότι «Η αύξηση του κατώτατου μισθού, η κατάργηση του υποκατώτατου, η θέσπιση κανόνων στα ωράρια και τις υπερωρίες, στις εργολαβίες και στην πληρωμή των μισθών, η μείωση της αδήλωτης εργασίας, η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων αποτελούν μερικές μόνο από τις στοχευμένες παρεμβάσεις μας, που μας οπλίζουν με δύναμη και αισιοδοξία για να συνεχίσουμε τον αγώνα μας. Ήδη το γενικό ποσοστό ανεργίας βρίσκεται στο 18%, που αν και ακόμη υψηλό, αποτυπώνει τα αποτελέσματα μιας διαρκούς προσπάθειας. Πολύτιμος αρωγός σε αυτή την προσπάθεια είναι ο ΟΑΕΔ, ένας ΟΑΕΔ που αλλάζει και μεταμορφώνεται και που σήμερα μας δίνεται η ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε μέσω της υλοποίησης του προγράμματος «Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ», αναδεικνύοντας τόσο τα επιτεύγματα όσο και τις προοπτικές του Οργανισμού. Θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τη διοικήτρια του ΟΑΕΔ κα. Καραμεσίνη, το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης, αλλά κυρίως όλους εργαζομένους του Οργανισμού που εργάστηκαν σκληρά και με προσήλωση στην επίτευξη αυτού του τόσο σημαντικού εγχειρήματος.»

H Διοικήτρια του ΟΑΕΔ τόνισε ότι «Ξεκινώντας τη θητεία μου έθεσα ως στόχο για τον ΟΑΕΔ την αλλαγή σελίδας και τη μετατροπή του από δημόσιο γραφειοκρατικό οργανισμό επιδοματικής πολιτικής σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή κοινωνική υπηρεσία Απασχόλησης. Αυτός ήταν κι ο στόχος του προγράμματος «Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ», το οποίο μόλις ολοκληρώθηκε και του οποίου τα επιτεύγματα παρουσιάζουμε σήμερα. Δίπλα μου στάθηκαν τα στελέχη και οι εργαζόμενοι του ΟΑΕΔ, που θέλω να τους ευχαριστήσω δημόσια και να τους συγχαρώ για την πίστη τους και την προσήλωσή τους στο κοινό μας όραμα, ο ΟΑΕΔ να αλλάξει για να βρίσκεται δίπλα στους πολίτες, για να γίνει αυτό που εκφράζει το σύνθημά μας «Ο δικός σου ΟΑΕΔ». Σήμερα ο Οργανισμός με ηλεκτρονικές υπηρεσίες και απλοποιημένες διαδικασίες έχει αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση των πολιτών. Αναλύει τα χαρακτηριστικά και τα προσόντα των ανέργων και τους υποστηρίζει στη διαδικασία αναζήτησης κατάλληλης εργασίας και σταθερής επαγγελματικής ένταξης. Σχεδιάζει και υλοποιεί στρατηγική προσέγγιση των εργοδοτών με απώτερο στόχο την αύξηση των κενών θέσεων εργασίας και την κάλυψή τους από τους ανέργους που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του Οργανισμού. Σχεδιάζει και υλοποιεί στην πράξη το νέο μοντέλο των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης, φιλοδοξεί να βρίσκεται δίπλα στον άνεργο και στον εργοδότη και να γίνει ο δικός τους ΟΑΕΔ.»

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα και διαθέτοντας πλέον μεγάλο αριθμό εργασιακών συμβούλων, ο Οργανισμός μπορεί στο εξής να παρέχει περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες στους αναζητούντες εργασία και τους εργοδότες, πάνω στις οποίες στηρίζεται το νέο μοντέλο Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης που ο ΟΑΕΔ σχεδίασε και υλοποιεί πιλοτικά στην Ελευσίνα, σε συνεργασία με το Υπ. Εργασίας. Οι εργασιακοί σύμβουλοι ανέργων έχουν στη διάθεσή τους νέα μεθοδολογία ανάλυσης του προφίλ των εγγεγραμμένων ανέργων, με στόχο να τους κατευθύνουν με το βέλτιστο τρόπο στην αγορά της εργασίας. Οι εργασιακοί σύμβουλοι εργοδοτών και η μονάδα μεγάλων επιχειρήσεων εγκαινιάζουν μια νέα στρατηγική προσέγγισης των εργοδοτών, με στόχο να τους στηρίξουν κατά τη διάρκεια προεπιλογής και πρόσληψης ανέργων και να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης, ώστε οι εργοδότες να επιλέγουν τον ΟΑΕΔ για να δηλώνουν τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν. Ο Οργανισμός προχώρησε σε αυτοματοποίηση και απλοποίηση μιας σειράς διαδικασιών, που περιορίζει σημαντικά τη φυσική παρουσία των πολιτών στις υπηρεσίες του. Μέσω του αναβαθμισμένου portal οι πολίτες υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση συμμετοχής στα προγράμματα, ενημερώνονται για τις ανακοινώσεις και τις παροχές, ανανεώνουν την κάρτα ανεργίας τους και αναζητούν θέσεις εργασίας ή εργαζόμενους. Είναι ενδεικτικό ότι το 2018 οι νέοι χρήστες του www.oaed.gr ξεπέρασαν τα 4,5 εκατ. Για την άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση των πολιτών λειτουργεί το πενταψήφιο τηλεφωνικό κέντρο, 11320, το οποίο δέχτηκε 151.913 κλήσεις μέσα στο 2018, με μέσο όρο διάρκειας 2 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα. Η Υπηρεσία Υποδοχής, που βρίσκεται πλέον σε όλα τα ΚΠΑ της χώρας, βοήθησε στο να μειωθούν οι ουρές αναμονής των πολιτών, καθώς μπορούν να δώσουν πληροφορίες και να κατευθύνουν τους πολίτες στις κατάλληλες υπηρεσίες. Είναι ενδεικτικό ότι το 2018 από τους 2.794.333 συναλλασσόμενους που επισκέφθηκαν τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, περίπου 635.000 πολίτες -το 22,27%- εξυπηρετήθηκαν από την Υπηρεσία Υποδοχής των τοπικών ΚΠΑ. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος επιμορφώθηκαν τα 2/3 του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού, σε οριζόντια και κάθετα προσόντα και νέα εργαλεία και πρακτικές, συμβάλλοντας στην αλλαγή κουλτούρας των εργαζομένων.
Το μεγάλο πρόγραμμα του Επαναπροσδιορισμού του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ, που ήδη έχει μετρήσιμα αποτελέσματα, τον μετατρέπει από βαρύ, γραφειοκρατικό δημόσιο οργανισμό σε μια σύγχρονη κοινωνική υπηρεσία Απασχόλησης και αποτελεί ένα καλό παράδειγμα μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης και του κοινωνικού κράτους. Ο ΟΑΕΔ έρχεται πιο κοντά στις ανάγκες του πολίτη και φιλοδοξεί να γίνει ο δικός του ΟΑΕΔ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου