Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2018

Θέλει να διορίσει διοικούσα επιτροπή για μπορέσει να μεταθέσει τη γυναίκα του ο Γ.Γ. Γραμματέας του υπουργείου παιδείας, δήλωσε ο βουλευτής Φλώρινας Γιάννης Αντωνιάδης


«Είναι ανήθικο, ανέντιμο και  προσβλητικό για τους Δυτικομακεδόνες»  ο διορισμός από τον Γ.Γ. Γραμματέα του υπουργείου παιδείας προσωρινής διοικούσας επιτροπής στο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας προκειμένου
 «σώνει και καλά να  μεταθέσει τη γυναίκα του από τη Φλώρινα στη Θεσσαλονίκη» επεσήμανε ο βουλευτής Φλώρινας Γιάννης Αντωνιάδης στη συνέντευξη του της 18.9.2018.
Κατηγόρησε το υπουργείο παιδείας ότι μόνο στη ενοποίηση    του Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ στη δυτική Μακεδονία θέλει να διορίσει προσωρινή διοικούσα επιτροπή. Ότι «δεν εφαρμόζει αυτό που εφάρμοσε σε όλα τα Πανεπιστήμια, στα οποία έγινε η ενοποίηση, όπως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο;  Πουθενά στο στάδιο της ενοποίησης δεν καταργήθηκε η πρυτανεία για να οριστεί προσωρινή διοικούσα. Ποιος μας εγγυάται ποσό καιρό θα κρατήσει αυτή η διοικούσα;»   
-Τόνισε ότι   «η εξέλιξη αυτή  μας γυρίζει στην εποχή των σπηλαίων. Ο κύριος αυτός νομίζει ότι έχει να κάνει με ιθαγενείς της Δυτικής Μακεδονίας. Δε σέβεται τίποτα,  δε σέβεται όλους αυτούς τους αγώνες τους οποίους έχουμε δώσει για να μπορέσουμε να στήσουμε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και να υπάρξει πρυτανεία. Για να ένα προσωπικό ρουσφέτι θέλει λοιπόν να το γκρεμίσει». «Εάν λοιπόν ο κ. Αγγελόπουλος θέλει να μεταθέσει τη γυναίκα του,  ας εγκρίνει μια καινούρια πίστωση στη Θεσσαλονίκη , να αφήσει την πίστωση εδώ και να έρθει κάποια άλλη καθηγήτρια. Έτσι κανείς δεν  θα έχει αντίρρηση».

- Χαρακτήρισε ως αναξιόπιστη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου
παιδείας και δήλωσε ότι σύντομα θα καταθέσει πρόταση η δυτική Μακεδονία  να έχει « ίση και αξιοπρεπή αντιμετώπιση ως πανεπιστήμιο με όλα τα υπόλοιπα, ό,τι ακολουθήθηκε στα υπόλοιπα πανεπιστήμια να ακολουθηθεί και εδώ, δηλαδή να μη καταργηθούν οι πρυτανικές αρχές. Δε θέλουμε προσωρινή διοικούσα , προσωρινή διοικούσα στην  Ελλάδα δεν ξέρουμε ποσό θα κρατήσει και σαφέστατα οι συγκεκριμένοι κύριοι δεν έχουν καμία αξιοπιστία».
Τόνισε ότι το θέμα της ενοποίησης  δεν είναι μόνο θέμα των καθηγητών αλλά του συνόλου της τοπικής κοινωνίας. Κι αναρωτήθηκε ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο. «…  έχουμε τρελαθεί σε αυτό τον τόπο; Δηλαδή οι τοπικοί άρχοντες , οι τοπικές κοινωνίες δεν έχουν καμία θέση στις συζητήσεις; Τι θα κάνουμε; Θα μπούμε στο θέμα της συντεχνίας με τον υπουργό, και πως θα σας δώσω κάτι παραπάνω η κάτι λιγότερο, για να μπορέσω να το περάσω; Κανείς άλλος δεν ερωτάται για  το θέμα; Δηλαδή ο τοπικός πληθυσμός, η νεολαία που υπάρχει σε μια περιοχή, οι θεσμικοί άρχοντες, οι δήμαρχοι οι βουλευτές, όλοι οι εκπρόσωποι αυτοί δεν θα ερωτηθεί κανείς; Είναι θέμα των καθηγητών; Δεν το καταλαβαίνω αυτό το πράγμα, ποιος κυβερνάει αυτό τον τόπο; Δηλαδή φτιάξαμε τα πανεπιστήμια τους δώσαμε ένα αυτοδιοίκητο και όλοι είμαστε έρμαιο των αποφάσεων  που κατά καιρούς θα παίρνουν μόνο οι καθηγητές; Μα έχουμε δει τι γίνεται.
Κατηγόρησε τους πανεπιστημιακούς για «άβατο» στα πανεπιστήμια και ζήτησε να σπάσει. «Κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτό, δηλαδή  το άβατο πρέπει να σπάσει , ναι  το αυτοδιοίκητο πρέπει να υπάρχει αλλά αυτό το αυτοδιοίκητο θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη  και να υπάρχουν θεσμοθετημένης συμμετοχικές διαδικασίες με τους τοπικούς φορείς».

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
«Η πρόσκληση αφορά ένα και  μοναδικό θέμα «τις αρνητικές εξελίξεις  σε σχέση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – Φλώρινας».
Ο γενικός Γραμματέας του υπουργείου παιδείας ο κ. Αγγελόπουλος εδώ και ενάμιση χρόνο προσπαθεί σώνει και καλά να  μεταθέσει τη γυναίκα του από τη Φλώρινα στη Θεσσαλονίκη. Γνωρίζει ότι είχαμε αντιδράσει.   Είχα πάρει προσωπικά  το θέμα, γιατί είναι κάτι που υπονομεύει την ομαλή λειτουργία των πανεπιστημιακών τμημάτων της Φλώρινας, αφορά κυρίως εμάς και γενικότερα το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
   Τώρα, τι προτίθεται να κάνει ο κ. Αγγελόπουλος; Με αφορμή λοιπόν ένα προσωπικό του θέμα, σκοπεύει με κάποιες αληθοφανείς δικαιολογίες,  ψευδεπίγραφες κατ’ εμέ,  να καταργήσει την πρυτανεία και να ορίσει μια προσωρινή διοικούσα. Η προσωρινή διοικούσα θα οριστεί από το Υπουργείο, άρα θα είναι άτομα ελεγχόμενα από τον κ. Αγγελόπουλο , άρα στο διάστημα αυτό που θα είναι η προσωρινή διοικούσα, θα φύγει η σύζυγος του και άλλοι καθηγητές, τους οποίους θέλει να ευνοήσει.
Το θέμα είναι το εξής, για ποιο λόγο εφόσον χρησιμοποιεί  ως δικαιολογία την ενοποίηση του Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ, δεν εφαρμόζει αυτό που εφάρμοσε σε όλα τα Πανεπιστήμια, στα οποία έγινε η ενοποίηση, όπως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο;  Πουθενά στο στάδιο της ενοποίησης δεν καταργήθηκε η πρυτανεία για να οριστεί προσωρινή διοικούσα. Ποιος μας εγγυάται ποσό καιρό θα κρατήσει αυτή η διοικούσα;  Ποιος μας εγγυάται στο διάστημα που θα είναι η διοικούσα, οχτώ - εννέα μήνες ή δεν ξέρω πόσο,  λόγω της κρίσης η λόγω μιας ενσκήψασας καινούριας κρίσης δεν προχωρήσουν σε καινούριες περικοπές  και πούνε ότι όσα  πανεπιστήμια δεν είναι διαμορφωμένα, δεν έχουν πρυτανεία και  είναι στο στάδιο της διοικούσας διαλύονται και τα τμήματα πάνε από δω και από εκεί;
Εν πάσει περιπτώσει, εμείς γνωρίζουμε τον ακριβέστατο λόγο για τον οποίο ο κ. Αγγελόπουλος, θέλει να κάνει αυτή τη διοικούσα. Για μένα αυτή η εξέλιξη μας γυρίζει στην εποχή των σπηλαίων. Ο κύριος αυτός νομίζει ότι έχει να κάνει με ιθαγενείς της Δυτικής Μακεδονίας. Δε σέβεται τίποτα,  δε σέβεται όλους αυτούς τους αγώνες τους οποίους έχουμε δώσει για να μπορέσουμε να στήσουμε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και να υπάρξει πρυτανεία. Για να ένα προσωπικό ρουσφέτι θέλει λοιπόν να το γκρεμίσει.
  Δεν ξέρω λοιπόν, αν το γνωρίζει αυτό ο κ.  Γαβρόγλου, και ο πρωθυπουργός  την έκταση  του θέματος . Εγώ ο ίδιος θα καταθέσω επερώτηση  ίσως και επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το συγκεκριμένο θέμα και θα ενημερωθεί δεόντως ο πρωθυπουργός. Εύχομαι να μην υπάρχει τίποτα ποινικό στην υπόθεση γιατί θα το ασκήσουμε και αυτό.
  Θέλω, επειδή ακόμα δεν έχει δρομολογηθεί αυτή η εξέλιξη, δεν έχει τυπικά επικυρωθεί, όλοι οι φορείς της Δυτικής Μακεδονίας, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, οι δήμαρχοι , στους δήμους των οποίων υπάρχουν πανεπιστημιακές σχολές και όχι μόνο και ΤΕΙ να πάρουν θέση για το θέμα και πρέπει να προλάβουμε αυτή την εξέλιξη, γιατί κανείς δε ξέρει τι αρνητικά προμηνύει, πέρα από το ότι θα  ανοίξει τις θύρες για να φύγουν οι καθηγητές από τη Δυτική Μακεδονία και να πάνε προς τα μεγάλα αστικά κέντρα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα».
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Τριανταφυλλίδης: Γιατί κύριε Αντωνιάδη, να είναι απαραίτητα κακή μια  νέα προσωρινή διοικούσα επιτροπή έως ότου εκλεγούν τα θεσμικά όργανα;
Οι  παρούσες θεσμικές αρχές, όπως είναι η πρυτανεία, το πρυτανικό συμβούλιο της Δυτικής Μακεδονίας, δεν επιτρέπει τη μετακίνηση της  συζύγου του γενικού γραμματέα κ. Αγγελόπουλου;

Απάντηση Αντωνιάδη:  Ωραία, δεύτερη ερώτηση είναι αυτή. Να πω στην πρώτη,  εάν αυτό ήταν ο ορθός θεσμικός δρόμος για να γίνει η ενοποίηση  και είχε ακολουθηθεί και στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο Ιόνιο πανεπιστήμιο και στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων  κανείς δε θα έλεγε τίποτα.
Είναι ο δρόμος, ορίζεται μια προσωρινή διοικούσα, περνάμε μέσα από αυτό το στάδιο, από αυτή τη στενωπό εν πάσει περιπτώσει, όπως έγινε στα υπόλοιπα πανεπιστήμια και ναι δεν θα είχε κανείς αντίρρηση να γινόταν και αυτό στο δικό μας.
Για ποιο λόγο άραγε εξαιρείται μόνο το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας; Γιατί η προσωρινή διοικούσα υπάρχει  μόνο σε ένα υπό σύσταση  Πανεπιστήμιο σε μια καινούρια σχολή; Για ποιο λόγο γίνεται  λοιπόν αυτό μόνο στη Δυτική Μακεδονία;
Άρα αυτό δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, άρα δεν πρέπει να υπάρχει λοιπόν η προσωρινή διοικούσα , το αφήνουμε αυτό.
Και το δεύτερο που είπατε, ναι θα φύγει η όχι, έχει αλλάξει δυο φορές ίσως και τρεις το νομοθετικό πλαίσιο  επί Νέας Δημοκρατίας. Δε μπορούσαν οι καθηγητές να ζητήσουν μετάθεση προς τα αστικά κέντρα ποτέ  και ονομάτιζε Θεσσαλονίκη, Αθήνα. Ποτέ, εκτός κι αν προκηρύσσονταν μια νέα θέση, η οποία θα είχε την πίστωση  μαζί και σημαίνει ότι άφηνε αυτή τη θέση με τη πίστωση εδώ και  πήγαινε σε μια καινούρια πίστωση σε μια καινούρια θέση άλλου.  Και τώρα να γίνει αυτό κανείς δεν έχει αντίρρηση. Εάν λοιπόν ο κ. Αγγελόπουλος θέλει να μεταθέσει τη γυναίκα του,  ας εγκρίνει μια καινούρια πίστωση στη Θεσσαλονίκη , να αφήσει την πίστωση εδώ και να έρθει κάποια άλλη καθηγήτρια. Έτσι κανείς δεν  θα έχει αντίρρηση.
  Άλλαξαν λοιπόν το νομοθετικό πλαίσιο. Μετά από τα 15 χρόνια μπορούν να πάνε στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, άφησαν όμως μια δικλείδα να αποφασίσει για αυτό το πρυτανικό συμβούλιο. Το πρυτανικό συμβούλιο με το οποίο ήμασταν σε επαφή  θα ήταν η αυτοκτονία αν το έκανε. Χαίρομαι γιατί ο πρύτανης ο κ. Τουρλιδάκης και άλλοι πανεπιστημιακοί, στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Αντιλήφθηκαν τους κινδύνους που εγκυμονεί μια τέτοια έγκριση μεταθέσεων, γιατί θα άνοιγε μετά  ο ασκός του Αιόλου. Γιατί να επιτρέψω στην άλφα και να μην επιτρέψω στη βήτα; Ήδη πάνω από 10 αιτήσεις υπάρχουν για μετακίνηση από τη Φλώρινα, ποιος θα μείνει εδώ; Δηλαδή βρήκαμε δουλειά στη Φλώρινα, όταν η Φλώρινα  και η Δυτική Μακεδονία ήταν ένα Πανεπιστήμιο άσημο και δεν ήθελε κανείς να πάει, εν πάσει περιπτώσει  η ζήτηση ήταν πολύ  μικρή  και μόλις ταχτοποιηθήκαμε στη Φλώρινα τώρα πλέον καταξιωθήκαμε εδώ και πάμε στη Θεσσαλονίκη.  Αυτά δε γίνονται.

Περιβολάρης : Έχετε διερευνήσει αν το θέμα της κατάργησης της πρυτανείας είναι νόμιμο η όχι;
Απάντηση Αντωνιάδη: Γι’ αυτό ανέφερα στο τέλος, ότι αν υπάρχει κάτι παράνομο ή παράτυπο είμαστε εδώ για να ασκήσουμε όλα τα ένδικα δικαιώματα που έχουμε , για να στηρίξουμε το πανεπιστήμιο μας. Πάντως ανήθικο είναι , ανέντιμο είναι , προσβλητικό για τους Δυτικομακεδόνες είναι, γιατί δεν μπορεί κάτι που δεν το έκανες σε όλα τα άλλα πανεπιστήμια να το κάνεις εδώ και να μην κρύβεται πίσω από αληθοφανείς δικαιολογίες ότι υπάρχει μια ένταση μεταξύ των καθηγητών, αυτά παντού υπήρχαν.

Τριανταφυλλίδης:  Η θέση των πρυτανικών αρχών ποιά είναι;
Απάντηση Αντωνιάδη: Φαντάζομαι ότι είναι αρνητική, θα ακολουθήσει ένας κύκλος επαφών, αλλά είναι αρνητική.
 Υπάρχουν και αλλά προβλήματα να σας αναφέρω, είναι και το θέμα της εξομοίωσης των καθηγητών των ΤΕΙ με το πανεπιστήμιο, είναι και το θέμα των φοιτητών των ΤΕΙ με των φοιτητών των πανεπιστημίων.

Γεωργούλας: Είπατε ότι θα πρέπει να κινητοποιηθούν οι φορείς, το γνωρίζουν το θέμα;

Απάντηση Αντωνιάδη: Να πάρουν θέση, δεν ξέρω αν το γνωρίζουν η όχι.  Σας λέω μόνο, και την άλλη φορά για το θέμα των καθηγητών όταν έγινε αυτό με τον κ. Αγγελόπουλο, προσωπικά είχα ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα και με τον πρύτανη και με τους αντιπρυτάνεις και με τους καθηγητές και εδώ και στην Κοζάνη και με τους καθηγητές των ΤΕΙ. Το θέμα το έφερα πολλές φορές στη Βουλή και εν πάσει περιπτώσει, πιστεύω ότι με τη στήριξη και των πρυτανικών αρχών είχαμε σημειώσει μια νίκη γιατί δεν έφυγε κανείς καθηγητής,

Τριανταφυλλίδης: Στο θέμα  αυτό υπάρχει συμφωνία τοπικών αρχών.  Έχει γίνει  εκείνη η μεγάλη συνάντηση στο δημοτικό συμβούλιο, που πήραν μια ιδανική θέση οι πανεπιστημιακοί , πάρθηκε μια απόφαση τελικά να μην  ισχύσει  αυτής της μορφής η μετάθεση , δηλαδή του προσώπου μαζί με την πίστωση.
Απάντηση Αντωνιάδη: Ναι η κίνηση αυτή, αυτού του τύπου οι αποφάσεις είναι όπως αποφασίζουμε εμείς τώρα ή σε κάποιο όργανο, αποφασίζουμε εμείς, να μη γίνει η να γίνει, έχει καμία αξία; Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή από τον εκάστοτε αρμόδιο που είναι ο υπουργός; Όχι, άλλο είναι ότι παίρνουμε μια απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο ή στο περιφερειακό συμβούλιο ή στο ΕΒΕ ή στο συμβούλιο του εμπορικού  συλλόγου, παίρνουμε μια απόφαση να στηρίξουμε κάτι συγκεκριμένο  και αγωνιζόμαστε για να το πετύχουμε
Τριανταφυλλίδης: Εσείς δηλαδή  στην ερώτηση που θα κάνετε στην Βουλή , στον αρμόδιο υπουργό θα ζητήσετε να θεσμοθετηθεί ,  να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε ο καθηγητής, η καθηγήτρια που μετακινείται σε άλλο πανεπιστήμιο, να μετακινείται  αλλά να παραμένει η πίστωση;
Απάντηση Αντωνιάδη: Όχι. Η πρόταση που θα κάνω θα είναι να έχουμε ίση και αξιοπρεπή αντιμετώπιση ως πανεπιστήμιο με όλα τα υπόλοιπα, ό,τι ακολουθήθηκε στα υπόλοιπα πανεπιστήμια να ακολουθηθεί και εδώ, δηλαδή να μη καταργηθούν οι πρυτανικές αρχές. Δε θέλουμε προσωρινή διοικούσα , προσωρινή διοικούσα στην  Ελλάδα δεν ξέρουμε ποσό θα κρατήσει και σαφέστατα οι συγκεκριμένοι κύριοι δεν έχουν καμία αξιοπιστία, και ξεκινάω από τον κ Γαβρόγλου, ο οποίος θυμάστε επί 1,5 χρόνο, κλείνουμε τα δυο χρόνια , τι μας έλεγε για την  κατάργηση των πανελληνίων; Δευτέρα, Τέταρτη Παρασκευή καταργούνταν, Τρίτη, Πέμπτη θα το σκεπτόμασταν, το Σάββατο και την Κυριακή έλεγε κάτι άλλο. Δηλαδή διακωμωδήθηκε όλη η κατάσταση.
Επί 2 χρόνια δεν ξέρουν τι θα γίνει, τι μια το ανακοίνωνε την άλλη το έπαιρνε πίσω, αξιοπιστία δεν υπάρχει. Άρα όταν δεν υπάρχει αξιοπιστία δε θα αφήσουμε μια ρευστή κατάσταση  να σέρνεται και να επικρέμαται επί του πανεπιστημίου μας. Εμείς θέλουμε να παραμείνουν οι πρυτανικές αρχές. Θέλουν να κάνουν την ενοποίηση  ας την κάνουν και εδώ. Να πω και κάτι σοβαρό, το θέμα της ενοποίησης είναι μόνο το θέμα των καθηγητών ; έχουμε τρελαθεί σε αυτό τον τόπο; Δηλαδή οι τοπικοί άρχοντες , οι τοπικές κοινωνίες δεν έχουν καμία θέση στις συζητήσεις; Τι θα κάνουμε; Θα μπούμε στο θέμα της συντεχνίας με τον υπουργό, και πως θα σας δώσω κάτι παραπάνω η κάτι λιγότερο, για να μπορέσω να το περάσω; Κανείς άλλος δεν ερωτάται για  το θέμα; Δηλαδή ο τοπικός πληθυσμός, η νεολαία που υπάρχει σε μια περιοχή, οι θεσμικοί άρχοντες, οι δήμαρχοι οι βουλευτές, όλοι οι εκπρόσωποι αυτοί δεν θα ερωτηθεί κανείς; Είναι θέμα των καθηγητών; Δεν το καταλαβαίνω αυτό το πράγμα, ποιος κυβερνάει αυτό τον τόπο; Δηλαδή φτιάξαμε τα πανεπιστήμια τους δώσαμε ένα αυτοδιοίκητο και όλοι είμαστε έρμαιο των αποφάσεων  που κατά καιρούς θα παίρνουν μόνο οι καθηγητές; Μα έχουμε δει τι γίνεται. Κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτό, δηλαδή  το άβατο πρέπει να σπάσει , ναι  το αυτοδιοίκητο πρέπει να υπάρχει αλλά αυτό το αυτοδιοίκητο θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη  και να υπάρχουν θεσμοθετημένης συμμετοχικές διαδικασίες με τους τοπικούς φορείς. Υπάρχουν στη Δυτική Μακεδονία; Όχι.  Οι φορείς μόνο  όταν ζητάμε ενισχύσεις για να κάνουμε  κάποιες επιμορφώσεις,  συνέδρια, σεμινάρια οτιδήποτε και αυτό πρέπει να ξεκινήσει από την πολιτεία, θα αποφασίσουν κάποιοι καθηγητές , ο κάθε καθηγητής  αν στην ενοποίηση βλέπει ότι πλήττεται το τμήμα και η θέση του,  είναι αρνητικός , εάν αναβαθμίζεται θα είναι θετικός.
Με ποια αντικειμενικά κριτήρια λοιπόν, και αυτό είναι πολύ εύκολο για τους καθηγητές, γιατί στις θεωρίες είναι πρώτοι , να επικαλύψουν με ένα μανδύα πολλών άλλων δικαιολογιών  και από πίσω να υποκρύπτονται προσωπικές σκοπιμότητες ή τμηματικές.
Ανοίξατε μια μεγάλη πληγή και πρέπει να γίνει και μια μεταρρύθμιση στο συγκεκριμένο θέμα, δεν μπορεί να συνεχιστεί  αυτή η κατάσταση, τη βρίσκουμε μπροστά μας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου